preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Đakovo

Login
STEM projekt

"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"

"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"

"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"

            

 

Visit data.eeagrants.org and explore results from the EEA and Norway Grants. 

VIRTUALNA KNJIŽNICA
OŠ "VLADIMIR NAZOR" 
ĐAKOVO

  

E-sigurnost

 

 

 

 

VRIJEME

 

 

 

 
 
 
 
 
 
Anketa
Ovu školsku godinu namjeravam završiti s:





 

 

 

 

 

 

ŠKOLSKI INKLUZIVNI DOKUMENT

 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Vijesti iz CARNet-a
Korisno

Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 4. 2011.

Ukupno: 560301
Ovaj tjedan: 89
Danas: 89
Školsko zvono

Prijepodne

1. sat       8:00   -   8:45

2. sat       8:50   -   9:35

3. sat       9:45  -  10:30

4 .sat     10:45  -  11:30

5. sat     11:35  -  12:20

6. sat     12:25  -  13:10

                      7./0. sat  13:10 - 13:55                       

Poslijepodne

1. sat     14:00  -  14:45

2. sat     14:50  -  15:35

3. sat     15:45  -  16:30

4. sat     16:45  -  17:30

5. sat     17:35  -  18:20

6. sat     18:25  -  19:10

ZA NAJMLAĐE

Posjetite...

 

 

 
 
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Posjet KMT Nazorovci Muzeju vlakića Backo mini express u Zagrebu
Autor: Mira Racić, 16. 12. 2019.

Dana 13.12.2019. Klub mladih tehničara Nazorovci posjetio je Muzej vlakića Backo mini express koji se nalazi u Zagrebu i obuhvaća 70 m² površine. 


Iako se BACKO MINI EXPRESS danas smatra najvećom maketom željeznice u jugoistočnoj Evropi, ta maketa nije posebna samo zbog svoje veličine, već i zbog niza tehničkih inovacija koje su autorski rad kolega koji su postepeno ulazili u projektni tim i svojim znanjem doprinijeli daljnjem razvoju. Osim originalnog rješenja indukcijskog napajanja za cestovna vozila, tu svakako treba spomenuti  i repliku skijališta na Sljemenu, kao jedinstvenu kreaciju u Evropi. Najveća svjetska maketa u Hamburgu ima skijaše koji su zaljepljeni na podlogu, a na zagrebačkoj se maketi oni kreću!

 

 

U muzeju se nalazi:

  • 150 lokomotiva i 1.000 vagona
  • 1050 m tračnica (Märklin C-Gleis), 300 skretnica i križanja
  • 300 m prometnica po kojima voze autići
  • 2500 detalja iz stvarnog života
  • tematski vlakovi (Santa Fe, Orient-Express, InterCity-Express i dr.) i lokomotive iz svih 6 povijesnih epoha.

Maketa se proteže na 8 nivoa, od 280 cm visine do -10 cm (budući da vlakovi voze i ispod razine poda i prolaze posjetiocima ispod nogu). Po maketi u svakom trenutku vozi 15-tak vlakova, dok su ostali raspoređeni na 3 ranžirna kolodvora (dva koja se nalaze na visini od 280 cm imaju po 40 kolosjeka, a treći, koji se nalazi ispod makete, na visini od 40 cm ima 18 kolosjeka). Osim ranžirnih, na maketi se nalaze i 3 željeznička kolodvora, od kojih jedan ima 10, a druga 2 manja po 4 kolosjeka. Vlakovi se sa visine od 280 cm spuštaju na maketu pomoću dva helixa, koji se nalaze po jedan sa svake strane makete. Helix je, inače, u željezničkom modelarstvu izraz za spiralnu konstrukciju sa jednim ili dva kolosjeka kojom se pruga spušta ili podiže na željenu visinu, a zahvaljujući kružnom postavljanju, pritom ne zauzima veliki prostor. Veči helix ima 22 nivoa i dva kolosjeka, dok manji ima 7 nivoa sa, također, 2 kolosjeka.

Osim vlakova, po maketi voze i cestovna vozila: automobili, kamioni i autobusi. Većina vozila su FALLER CAR SYSTEM, ali upravljana sa WIN-DIGIPET računalnim sustavom. To je vodeći svjetski računalni sustav za upravljanje modelima željeznica sa dugogoišnjom tradicijom, a  razvio ga je dr. Peter Peterlin. Modeli od računala dobivaju komande za:Zahvaljujući digitalnoj tehnologiji,  cijelim se sustavom upravlja pomoću nekoliko kompjutera, a putem video nadzora i niza pripadajućih displeja, operater ima nadzor nad cijelom prugom (pa i onim djelovima koji su posjetiocima nevidljivi, kao npr.: tuneli i podnožje makete).

 

Sanja Vidović, prof. 

           

           

           





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju