Datum objave: 9. ožujka 2024.
Kategorija: STEM projekti

UMJETNOST U MATEMATICI

Učionicu matematike i fizike krase kreativni radovi učenika osmih razreda koji su svoje matematičko znanje primijenili u konstrukcijama Pitagorina stabla i spirale drugog korijena.

Simetrično Pitagorino stablo nastaje tako da nad jednom stranicom kvadrata konstruiramo jednakokračan pravokutni trokut. Zatim se na njegove katete pridodaju novi kvadrati, a potom opet trokuti. Postupak se ponavlja u beskonačnost. Kod konstrukcije nesimetričnog Pitagorina stabla, nad jednom stranicom kvadrata konstruiramo pravokutni trokut s kutevima 30°, 60°, 90°. Zatim se na njegove katete pridodaju novi kvadrati i tako dalje u nedogled.

Bilo ono simetrično ili nesimetrično, Pitagorino stablo bilo je inspiracija za nastanak predivnih učeničkih radova.

Učenici su također na nastavi Matematike učili o spirali drugog korijena. Spirala kvadratnih-drugih korijena ili spirala Theodorus je spirala koja se sastoji od neprekinutog niza pravokutnih trokuta čije su duljine hipotenuza kvadratni korijeni prirodnih brojeva.

 „Kvadrat nad hipotenuzom,

To zna svako dijete,

Jednak je zbroju kvadrata

Nad obje katete.“ enlightened

Piše: Marijana Matković, prof.

U nastavku pogledajte dio učeničkih radova.

Pročitajte još

GEOMETRIJA U PRILAGODBAMA

GEOMETRIJA U PRILAGODBAMA

Učenici petih razreda su na satu matematike učili o geometrijskim likovima i simetriji, dok su na prirodi istraživali prilagodbe životinja na različite životne uvjete i staništa. Kroz projektni zadatak povezali smo ta dva područja – svaki je učenik odabrao životinju...

KRAJ I PONOVNI POČETAK NOVE SURADNJE

KRAJ I PONOVNI POČETAK NOVE SURADNJE

Danas su naši učenici petih i sedmih razreda sudjelovali na završnom događanju povodom zatvaranja Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora (EGP) i Financijskog mehanizma Kraljevine Norveške za razdoblje 2014. – 2021. u Republici Hrvatskoj. Tom prigodom...

ARHEOLOGIJA, FORENZIKA I MATEMATIKA

ARHEOLOGIJA, FORENZIKA I MATEMATIKA

U sklopu školskog projekta iz matematike, biologije i kemije pod nazivom „Proporcionalnost i obrnuta proporcionalnost kostura“, učenici 7.a razreda preuzeli su uloge arheologa, forenzičara i matematičara kako bi riješili jedan zanimljiv i zahtjevan zadatak. Na temelju...

Skip to content