
U petak, 25. travnja 2025., učenici 5. b razreda sudjelovali su u interaktivnoj radionici održanoj u prostoru Gradske knjižnice i čitaonice grada Đakova, povodom obilježavanja Međunarodnog dana engleskog jezika i Svjetskog dana knjige i autorskih prava.
Pridružili su im se i učenici 5. c razreda iz Osnovne škole Dore Pejačević Našice, u pratnji učiteljice Alenke Taslak, dok su se učenice 8. a razreda iz Osnovne škole Antuna Kanižlića Požega i učiteljica Jasminka Hajpek priključile susretu putem videopoziva u aplikaciji Teams.
Radionica je bila otvorena za javnost, a organizatorice događaja bile su učiteljice Ivana Hrastović Mandarić, Alenka Taslak i Jasminka Hajpek.
Cilj radionice bio je potaknuti ljubav prema čitanju, razvijati jezične vještine i osvijestiti važnost intelektualnog vlasništva. U prvom dijelu radionice ,koji je vodila učiteljica Ivana Hrastović Mandarić, učenici su naučili najvažnije činjenice iz života i djela Williama Shakespearea te prevodili neke od njegovih najpoznatijih rečenica, poput: “To be or not to be, that is the question.” i “All the world’s a stage.” Saznali su da se Shakespeareova djela i danas izvode na kazališnim pozornicama te da su teme kojima se bavio i dalje aktualne.
U drugom dijelu radionice, koji je vodila učiteljica Alenka Taslak, učenici su naučili značenja različitih Creative Commons licenci, što su autorska prava i na koja djela se primjenjuju. Razgovarali su o važnosti autorskih prava u današnjem digitalnom dobu te o zaštiti intelektualnog vlasništva.
U kreativnom zadatku učenici su trebali argumentirati koju bi licencu odabrali za svoja vlastita djela (fotografije, radove) i zašto. Na taj su način osvijestili koliko je važno poštivati licence i uvijek provjeravati izvore sadržaja koje preuzimamo s interneta za vlastite prezentacije i projekte.
Učenici iz Osnovne škole Antuna Kanižlića iz Požege ukratko su predstavili svoje istraživanje o Shakespeareovu Sonetu 18 i dvjema pjesmama Johanna Wolfganga Goethea: Gefunden (Pronađena) i Heidenröslein (Divlja ruža). Naglasili su kako je jezik u ovim pjesmama arhaičan te kako se mnoge riječi danas više ne koriste, ni u engleskom ni u njemačkom jeziku. Zaključili su da i Shakespeare i Goethe ruše idealizirane slike ljepote: njihove voljene osobe nisu savršene, ali kroz stihove postaju “vječne”. Istaknuli su da je Goethe stvarao poeziju nadahnut Shakespeareovim stilom.
Sve aktivnosti tijekom radionice bile su interaktivne, uključivale su suradničke oblike rada te poticale učenike na razmišljanje, raspravu i kreativnost.
U završnom dijelu radionice učenicima se obratila knjižničarka gospođa Marija Rajčić. Upoznala ih je s programom obilježavanja Noći knjige 2025. u Gradskoj knjižnici i čitaonici grada Đakova, navela kategorije najčitatelja u 2025. godini te istaknula koje žanrove i autore današnji učenici najradije biraju. Također, predstavila je zbirku knjiga na engleskom i njemačkom jeziku, dostupnu za posudbu, te pozvala sve učenike da što više čitaju i da su uvijek dobrodošli u knjižnicu.
Učenici su izrazili veliko zadovoljstvo sudjelovanjem u ovakvom inovativnom obliku rada u sklopu zajedničkog kurikuluma na međužupanijskoj razini. Ovim javnim događajem povezali smo škole iz različitih županija, gradeći mostove znanja i suradnje.