U Osnovnoj školi “Vladimir Nazor”, osim školovanja učenika u redovnoj nastavi, obrazuju se i učenici s teškoćama u razvoju u posebnim odjelima i odgojno-obrazovnim skupinama. Težnje današnjeg odgoja i obrazovanja podrazumijevaju inkluziju, tj. uključivanje učenika s teškoćama u razvoju u sva područja školskog života i aktivnosti lokalne zajednice.
Upravo zbog toga i ove školske godine u našoj školi nastavili smo s provođenjem projekta „Lajkaj inkluziju“ . Samim nazivom projekta želimo približiti temu svim učenicima koristeći termine koje sami često koriste i one s kojima želimo da se kroz projekt upoznaju.
Projektom je posebno važno pokazati svim učenicima škole kakve potencijale mogu imati djeca s teškoćama u razvoju. Provođenjem projekta stvaraju se uvjeti za dugoročno provođenje inkluzivnih aktivnosti sa svim učenicima škole. One doprinose obogaćenju kulture škole i njezinoj vrijednosti kao mjestu življenja i širenja inkluzivnih ideja.
Projekt predvodi projektni tim, kojega čini stručno razvojna služba škole Dubravka Lovrić – knjižničarka, Kristina Klemen – edukator rehabilitator, Martina Kokorić – magistra primarnog obrazovanja, zamjena edukacijskog rehabilitatora, Karmen Galić – psihologinja, Verica Kuharić Bučević – pedagoginja.
Aktivnosti koje su provedene
1. ABECEDA INKLUZIJE – edukacija učenika 1. do 4. razreda o osnovnim pojmovima inkluzije
Teme radionica:
- Prava za sve!
Upoznavanje učenika prvih razreda s pravima djeteta s posebnim naglaskom na prava djeteta s teškoćama u razvoju.
- Vidim te – čujem te!
Radionica za druge razrede: razbijanje predrasuda i stereotipa koji se mogu javiti kod učenika.
- Slavimo različitosti!
Poticanje i razvijanje uvažavanja i tolerancije radionicom za učenike trećih razreda.
- Pokušaj hodati u mojim cipelama
Razvijanje empatije kao važne vrijednosti inkluzivnog obrazovanja.
2. Kreativne radionice
Dana 9.lipnja 2025. godine , održana je zadnja aktivnost Projekta Lajkaj inkluziju u sklopu Info dana koji obilježavamo u sklopu Projekta „Učimo zajedno 8“. Info dan smo obilježili prezentacijom zajedno sa roditeljima učenika s teškoćama u razvoju, učenicima s teškoćama u razvoju te njihovim pomoćnicima.
Koordinatorica projekta u školi, edukacijska-rehabilitatorica Martina Kokorić, predstavila je dosadašnje aktivnosti i iskustva škole u radu s pomoćnicima u nastavi te naglasila važnost međusobnog razumijevanja, prihvaćanja i podrške učenicima s teškoćama.
Nakon izlaganja uslijedilo je neformalno druženje uz razmjenu dojmova i osvježenje.
Projekt “Učimo zajedno 8” provodi se uz financijsku potporu Europskog socijalnog fonda i proračuna Republike Hrvatske, uz sufinanciranje Osječko-baranjske županije, a cilj mu je unaprijediti obrazovna postignuća i socijalnu uključenost učenika s teškoćama u razvoju.
Nakon obilježavanja Info dana učenici posebnih odjela, učenici odgojno – obrazovnih skupina i učenici četvrtih razreda redovne nastave zajedno su sudjelovali u kreativnim radionicama na kojima su im pomogli učenici iz Francuske.













