Datum objave: 27. kolovoza 2025.
Kategorija: STEM projekti

ISTRAŽIVANJE O KORIŠTENJU MOBITELA MEĐU UČENICIMA

MOB – OVISNOST

U školskoj godini 2024./2025. provedeno je istraživanje među učenicima 5.a i 5.b razreda s ciljem ispitivanja navika i učestalosti korištenja mobilnih uređaja. Istraživanje je osmislila i provela učiteljica matematike i informatike, prof. Marijana Matković, a predstavljeno je na sjednici Školskog stručnog vijeća 30. lipnja 2025. godine.

Cilj istraživanja

Glavni cilj bio je utvrditi koliko i na koji način učenici koriste mobilne uređaje, te prepoznati prednosti i izazove koje donosi svakodnevna upotreba mobitela u životu i obrazovanju.

Metodologija

Istraživanje je provedeno anonimnom anketom putem Google Forms alata. Sudjelovalo je 34 učenika, a ispitivanje je održano u lipnju 2025. godine.

Glavna pitanja u anketi

  • Koliko vremena dnevno provodiš na mobitelu?
  • Koje aplikacije najčešće koristiš?
  • Koristiš li mobitel tijekom nastave?
  • Smatraš li da mobitel ometa tvoje učenje?

Rezultati i analiza

  • Većina učenika koristi mobitel više od 2 sata dnevno.
  • Najčešće korištene aplikacije su TikTok, YouTube i Instagram.
  • Velik broj učenika priznaje kako koristi mobitel i tijekom nastave.
  • Dio učenika svjestan je negativnog utjecaja pretjerane upotrebe na koncentraciju i uspjeh u učenju.

Zaključak

Istraživanje pokazuje da su mobilni uređaji nezaobilazan dio života učenika. Ipak, njihovo nekontrolirano korištenje može imati nepovoljne posljedice na obrazovanje. Stoga je potrebno poticati razvoj digitalne pismenosti i odgovorno korištenje tehnologije.

Preporuke za daljnje korake

  • Organizirati radionice o digitalnoj higijeni i ravnoteži između online i offline života.
  • Uključiti roditelje kroz tematske sastanke.
  • Poticati učenike na izradu razrednih pravila o korištenju mobitela i tehnologije.

(Piše Marijana Matković, učiteljica matematike)

Pročitajte još

GEOMETRIJA U PRILAGODBAMA

GEOMETRIJA U PRILAGODBAMA

Učenici petih razreda su na satu matematike učili o geometrijskim likovima i simetriji, dok su na prirodi istraživali prilagodbe životinja na različite životne uvjete i staništa. Kroz projektni zadatak povezali smo ta dva područja – svaki je učenik odabrao životinju...

KRAJ I PONOVNI POČETAK NOVE SURADNJE

KRAJ I PONOVNI POČETAK NOVE SURADNJE

Danas su naši učenici petih i sedmih razreda sudjelovali na završnom događanju povodom zatvaranja Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora (EGP) i Financijskog mehanizma Kraljevine Norveške za razdoblje 2014. – 2021. u Republici Hrvatskoj. Tom prigodom...

ARHEOLOGIJA, FORENZIKA I MATEMATIKA

ARHEOLOGIJA, FORENZIKA I MATEMATIKA

U sklopu školskog projekta iz matematike, biologije i kemije pod nazivom „Proporcionalnost i obrnuta proporcionalnost kostura“, učenici 7.a razreda preuzeli su uloge arheologa, forenzičara i matematičara kako bi riješili jedan zanimljiv i zahtjevan zadatak. Na temelju...

Skip to content