
Osnovna škola “Vladimir Nazor” Đakovo aktivno sudjeluje u promicanju suvremenih oblika nastave i digitalne pismenosti kroz uključivanje u projekt Webučionica 4.0, autorice Sandre Vuk. Ovaj inovativni projekt osmišljen je s ciljem osnaživanja učitelja za kvalitetnu uporabu digitalnih alata u nastavi te stvaranje interaktivnog, modernog i učeniku prilagođenog okruženja za učenje.
Što je Webučionica 4.0?
Webučionica 4.0 je međunarodni projekt koji okuplja učitelje iz cijele Hrvatske, potičući ih na stvaranje digitalnih obrazovnih sadržaja, korištenje naprednih web-alata te razvoj kompetencija iz područja e-učenja i hibridne nastave. Projekt uključuje strukturirane online radionice, mentorsku podršku te razmjenu primjera dobre prakse kao i različite aktivnosti za učenike u Twinspace-u projekta.
Naša škola s ponosom ističe aktivno sudjelovanje učiteljica predmetne nastave u projektu, koje su kroz edukaciju izradile niz digitalnih nastavnih materijala, osuvremenile nastavni proces i podigle razinu digitalne pismenosti kod svojih učenika. Učiteljice su usvojile metode rada s alatima poput Wakeleta, Geniallyja, Canva-e, Book Creatora, Padleta i sličnih platformi koje omogućuju bolju vizualizaciju sadržaja, poticanje suradničkog učenja te diferencijaciju u nastavi. Učenici 5. b razreda s učiteljicom Ivanom Hrastović Mandarić aktivno su sudjelovali u projektnim aktivnostima u sklopu nastave Engleskog jezika te su osim jezičnih kompetencija značajno unaprijedili i svoje digitalne kompetencije. Učili su o sigurnom korištenju interneta, upoznali se s različitim AI alatima te kako ih učinkovito upotrijebiti za nastavu.
Diseminacija projekta provedena je kroz:
- Učioničke prezentacije i radionice: Učiteljice koje su završile edukaciju podijelile su svoja znanja s kolegama, prikazale izrađene digitalne sadržaje te prezentirale načine na koje su ih integrirale u nastavu.
- Primjere dobre prakse: Digitalni materijali i aktivnosti prikazani su na nastavnim vijećima i internim stručnim skupovima.
- Školska web stranica i društvene mreže: Redovitim objavama promovirane su mogućnosti primjene digitalnih alata, čime se podiže svijest o važnosti digitalne transformacije u obrazovanju.
- Suradnja s roditeljima: Roditelji su putem virtualnih učionica i digitalnih zadaća upoznati s novim metodama rada, a na prvom roditeljskom sastanku predstavljen im je projekt.
- Članak u školskom časopisu Šalabahter
Zaključak
Uključivanjem u projekt Webučionica 4.0, OŠ “Vladimir Nazor” Đakovo jasno pokazuje usmjerenost prema suvremenom obrazovanju i kontinuiranom stručnom usavršavanju svojih djelatnika. Diseminacija rezultata projekta osigurava da znanja i vještine stečene kroz edukaciju ostanu trajna vrijednost cijele školske zajednice. Veselimo se novim digitalnim izazovima i nastavku razvoja kvalitetnog, inkluzivnog i tehnološki potpomognutog obrazovanja!
(autorica članka: I.Hrastović Mandarić, prof. )